dinsdag 7 december 2021

Stageplaatsen Eerste Kamerfractie

De Eerste Kamerfractie van D66 heeft een vacature voor een stage van 1 februari 2022 tot en met 12 juli 2022 voor 16 uur (2 dagen) per week. Als stagiair(e) ben je nauw betrokken bij de werkzaamheden in de fractie. Je ondersteunt de fractiemedewerker (ambtelijk secretaris) en de leden van de D66 Eerste Kamerfractie op verschillende onderwerpen.

Wat ga je doen?

Als stagiair geef je inhoudelijke en organisatorische ondersteuning aan de Eerste Kamerfractie van D66. Je denkt en schrijft mee bij de voorbereiding van debatten en schriftelijke inbrengen. Je schrijft berichten voor de website van D66 in de Eerste Kamer en maakt content voor onze sociale mediakanalen. Zo bouw je mee aan een sterker D66 en breng je het werk van D66 in de Eerste Kamer voor het voetlicht. Het ligt in de verwachting dat tijdens eerste maanden van de stage nog regelmatig online gewerkt zal worden i.v.m. de coronamaatregelen.

Wat vragen we van jou?

Je bent leergierig, stressbestendig, flexibel en je volgt een opleiding op hbo- of wo-niveau, waarbij nadrukkelijk geldt dat iedere studierichting in aanmerking komt. Je hebt een brede algemene ontwikkeling, je bent politiek geïnteresseerd en je hebt affiniteit met het gedachtegoed van D66. Je bent proactief, zelfstandig,  je kunt hoofd- van bijzaken onderscheiden en bent in staat snel te schakelen tussen verschillende taken. Ook onder tijdsdruk werk je zorgvuldig. Dat werkplanning en -tijden op korte termijn kunnen veranderen is voor jou geen probleem. Het betreft een parttime stage voor de genoemde periode van vijf maanden. Je staat ingeschreven als student en beschikt doordeweeks over een OV-reisproduct.

De ideale kandidaat:

• Functioneert op hbo- of wo-niveau;
  • Heeft affiniteit met juridische en/of financieel-economische vraagstukken;
  • Is zelfstandig, betrokken en verantwoordelijk én kan in teamverband werken;
  • Heeft een goed analytisch vermogen, ook in politiek opzicht;
  • Volgt de maatschappelijke ontwikkelingen op de voet;
  • Heeft een goede pen. Ervaring met communicatie/sociale media is een pre;
  • Is lid van D66 of heeft ten minste affiniteit met het gedachtegoed van D66;
  • Is beschikbaar op de dinsdag: dit is de vaste vergaderdag van de Eerste Kamer.

Solliciteren?

Je kunt je CV met motivatie tot en met zondag 9 januari sturen naar demi.vanwijk@eerstekamer.nl ten name van Demi van Wijk, Ambtelijk Secretaris, met in het onderwerp Stage 2021/2. De sollicitatiegesprekken zullen op donderdag 13 januari plaatsvinden in Den Haag of online. Uiteraard zullen wij alle coronamaatregelen in achtnemen. Voor deze stageplaats wordt een Verklaring Omtrent Gedrag gevraagd.