donderdag 10 december 2020

Stagiair(e) Eerste Kamerfractie

De Eerste Kamerfractie van D66 heeft een vacature voor een stage van 1 februari 2021 t/m 13 juli 2021 voor 16 uur (2 dagen) per week. Als stagiair(e) ben je nauw betrokken bij de werkzaamheden in de fractie. Je ondersteunt de fractiemedewerker (ambtelijk secretaris) en de leden van de D66 Eerste Kamerfractie op verschillende onderwerpen.

Wat ga je doen?

Als stagiair geef je inhoudelijke en organisatorische ondersteuning aan de Eerste Kamerfractie van D66. Je denkt en schrijft mee bij de voorbereiding van debatten en schriftelijke inbrengen. Je schrijft berichten voor de website van D66 in de Eerste Kamer en maakt content voor onze sociale mediakanalen. Zo bouw je mee aan een sterker D66 en ben je in staat om het gedachtegoed van D66 voor het voetlicht te brengen. De stage zal in de eerste maanden voornamelijk online zijn i.v.m. de Coronamaatregelen. Zodra er een versoepeling van de maatregelen komt hopen wij dat er meer ruimte is om fysiek aanwezig te kunnen zijn op de Eerste Kamer.

Wat vragen we van jou?

Je bent leergierig, stressbestendig en flexibel en je volgt een opleiding op hbo- of wo-niveau, waarbij nadrukkelijk geldt dat iedere studierichting (bijvoorbeeld Rechten, Economie of Politicologie) in aanmerking komt. Je hebt een brede algemene ontwikkeling, politiek heeft je interesse en je hebt affiniteit met het gedachtegoed van D66. Je bent proactief, zelfstandig, initiatiefrijk en je kunt goed prioriteren: je kunt hoofd- van bijzaken onderscheiden en bent in staat snel te schakelen tussen verschillende taken. Ook onder tijdsdruk werk je accuraat. Dat werkplanning en -tijden op korte termijn kunnen veranderen is voor jou geen probleem. Het betreft een parttime stage voor de genoemde periode van vijf maanden. Je staat ingeschreven als student en beschikt doordeweeks over een OV-reisproduct.

De ideale kandidaat:

• Functioneert op hbo- of wo-niveau;
  • Heeft affiniteit met juridische en/of financieel-economische vraagstukken;
  • Is zelfstandig, betrokken en verantwoordelijk én kan in teamverband werken;
  • Heeft een goed analytisch vermogen, ook in politiek opzicht;
  • Heeft een goede pen. Ervaring met communicatie/sociale media is een pre;
  • Is aantoonbaar maatschappelijk betrokken, heeft een hands-on mentaliteit en een proactieve houding;
  • Is lid van D66 of heeft ten minste affiniteit met het gedachtegoed van D66.

Solliciteren?

Je kunt je CV met motivatie tot en met maandag 4 januari sturen naar demi.vanwijk@eerstekamer.nl ten name van Demi van Wijk, Ambtelijk Secretaris, met in het onderwerp Stage 2021/1. De sollicitatiegesprekken zullen op vrijdag 15 januari plaatsvinden in Den Haag of online. Uiteraard zullen wij alle corona maatregelen in achtnemen. Voor deze stageplaats wordt een Verklaring Omtrent Gedrag gevraagd.