woensdag 27 november 2019

Stagiaire Eerste Kamerfractie

De Eerste Kamerfractie van D66 heeft een vacature voor een stage van 3 februari 2020 t/m 20 juli 2020 voor 20 uur per week (2,5 dagen per week).

Als stagiair(e) fractie ben je nauw betrokken bij het reilen en zeilen in de fractie. Je ondersteunt de medewerker van de Eerste Kamerfractie en de Kamerleden op een diversiteit aan onderwerpen.

Wat ga je doen?

Als stagiair geef je inhoudelijke en organisatorische ondersteuning aan de Eerste Kamerfractie van D66. Je denkt en schrijft mee bij de voorbereiding van debatten en schriftelijke inbrengen. Je schrijft berichten voor de website van D66 in de Eerste Kamer en maakt content voor Twitter. Op organisatorisch gebied beheer je onder andere de agenda van een aantal Kamerleden en ontvang je hun bezoek. Zo bouw je mee aan een sterker D66 en ben je in staat om het gedachtegoed van D66 voor het voetlicht te brengen.

Wat vragen we van jou?

Je bent leergierig, stressbestendig en flexibele en je volgt een opleiding op HBO- of WO-niveau, waarbij nadrukkelijk geldt dat iedere studierichting (bijvoorbeeld Rechten, Economie) in aanmerking komt. Je hebt een brede algemene ontwikkeling, politiek heeft je interesse en je hebt affiniteit met het gedachtegoed van D66. Je bent proactief, zelfstandig, initiatiefrijk, kunt goed prioriteren en bent in staat om meerdere taken tegelijkertijd uit te voeren. Ook onder tijdsdruk werk je accuraat. Dat werkplanning en -tijden op korte termijn kunnen veranderen is voor jou geen probleem. Het betreft een parttime stage  voor de genoemde periode van vijf maanden. Je studeert nog en beschikt doordeweeks over een OV-reisproduct.

De ideale kandidaat:

• Functioneert op hbo- of wo-niveau;
  • Heeft affiniteit met juridische en/of financieel-economische vraagstukken;
  • Is zelfstandig, betrokken en verantwoordelijk én kan in teamverband werken;
  • Heeft een goed analytisch vermogen, ook in politiek opzicht;
  • Heeft een goede pen. Ervaring met communicatie/multimedia is een pré;
  • Is aantoonbaar maatschappelijke betrokken, heeft een hands-on mentaliteit en een proactieve houding;
  • Is lid van D66 of heeft ten minste affiniteit met het gedachtegoed van D66.

Solliciteren?

Je kunt je CV met motivatie tot en met  12 december 2019 sturen naar demi.vanwijk@eerstekamer.nl ter attentie van Demi van Wijk, Ambtelijk Secretaris, met in het onderwerp Stage 2020/1. De sollicitatiegesprekken zullen in week 51 plaatsvinden. Voor deze stageplaats wordt een Verklaring Omtrent Gedrag gevraagd.